reklama

Lepšie Slovensko (časť 1)

Je veľký rozdiel medzi tým, ako vyzerajú naše výsledky a tým, ako by mohli vyzerať. Čo je Lepšie Slovensko? (Lepšie Slovensko nie je názov ďalšieho projektu dotovaného niekým.) Kedy začne byť Slovensko lepšie?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Je veľký rozdiel medzi tým, ako vyzerajú naše výsledky a tým, ako by mohli vyzerať. Často si myslíme, že všetko, čo sme zo seba vydali je naše osobné maximum, čo však vôbec nie je pravda.

Po tom, čo som prišiel na jeden malý/veľký objav počas obdobia, keď som pracoval s dvoma výrazne odlišnými skupinami detí, rozhodol som sa zavesiť konvenčné myslenie na klinec a rozhodol uveriť jednej bláznivej myšlienke. Tá myšlienka - mi doslova otvorila oči, pretože "u nás" sa ľudia radi pýšia tým, že sú Slováci. Posledných pár storočí to ale nemalo viditeľný efekt, skôr naopak. Vždy totiž, keď príde na lámanie chleba zrazu je všetko inak. Zrazu najlepší kamarát Fero už nie Slovák, ale luterán, "Maďar", žid, Koňar, sedlák, "eštebák", etc. (Prepáč Fero, neber to osobne, tvoje meno je tu použité len ako príklad a nie ako odraz tvojich kvalít).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čo je Lepšie Slovensko? (Lepšie Slovensko nie je názov ďalšieho projektu dotovaného niekým.) Môže Lepšie Slovensko vôbec existovať? Kedy začne byť Slovensko Lepšie? Lepšie Slovensko je teraz! Vždy tu bolo! Lepšie Slovensko znamená zdvihnúť svoj zadok, začať dávať kúsok zo seba, nehľadať dôvody prečo sa niečo nedá, či nesmie, ale predovšetkým - prestať sa sťažovať.

Keď chceme vidieť zmenu, musíme začať od našich detí (a od seba). Je toho veľa, čo som sa naučil s prácou s deťmi. Sú to deti, ktoré nás učia najviac. Sú to oni, ktoré nám povedia pravdu priamo do očí. Často krát aj obyčajným mlčaním. A mlčia preto, lebo my - dospelí, sme neodviedli našu prácu efektívne. Či už sa jedná o našu výchovu, naše sľuby, naše zlyhania a pod.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo je teda to "Lepšie Slovensko". Je to projekt, pretože má hlavu a pätu. Je to projekt, pretože je to plán s cieľom. Dotujem ho vlastnými prostriedkami, vlastnou energiou, vlastným odriekaním času, ktorý by som mohol stráviť so svojou rodinou.

Sám profesionálne pracujem pre tých, čo chcú dosahovať lepšie výsledky. (Nie tak celkom sám, pretože tvorím súčasť tímu). Prevažne sa jedná o športovcov z rôznych kútov tejto planéty. Podstata toho, čo robím je v dosahovaní cieľov. Jedná sa o jednoduchý návod ako dosiahnuť stanovený cieľ jednotlivými krokmi za podpory konkrétnych príkladov.

Počnúc dňom učiteľov 28.3.2016 som začal túru bezplatných prednášok po slovenských školách. V tejto prednáške dávam zadarmo nielen čas, ktorý som mohol stráviť zarábaním peňazí, ale aj "know-how", ktoré pomáha dosahovať reálne zlepšenie. Zakaždým sa cítim neuveriteľne, keď vstupujem do školy, ktorá je natoľko odvážna, že príjme túto pozvánku. Je úžasné odchádzať z každej takejto školy, pretože toto je predovšetkým moja príležitosť naučiť sa o mne samom viac.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

O tom, čo všetko sa učím počas cestovania po Slovensku a stretania sa s ľuďmi ako je napríklad aj Fero, ktorého som spomenul na začiatku, budem písať v druhej časti tohto príbehu.

Mário Béky

Mário Béky

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som tvorca unikátneho koučingového programu, ktorý používajú žiaci, učitelia a športovci až na 3 kontinentoch. Kedysi som začínal ako školský psychológ a dnes pracujem pre tých, ktorí chcú dosahovať lepšie výsledky. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu